New York

06 February 2018

Secretary-General's Message on the Olympic Truce for the Pyeongchang Olympic Winter Games and Paralympic Winter Games [scroll down for French version]

This week the world will gather in PyeongChang in the Republic of Korea, united by the Olympic Spirit: in solidarity; mutual respect; and friendly competition.

The Olympics and Paralympics showcase the best of the world’s athletic achievements, and the best of humanity.
 
The Olympic Truce, which dates back to Ancient Greece, allows for the safe travel of athletes and spectators, and demands peace among participants during the period when the games take place.
 
Its fundamental message is that our common humanity can transcend political differences.
 
This ideal has more resonance than ever on the Korean peninsula. 
 
I call on all parties to conflict to observe the Olympic Truce during the 2018 Olympic and Paralympic Games.
 
Let the Olympic Flame shine as a beacon to human solidarity.
 
Let the Olympic Truce help spread a culture of peace.

*****

Cette semaine, des personnes venues du monde entier se retrouveront à Pyeongchang, en République de Corée, unies par l’esprit olympique : celui de la solidarité, du respect mutuel et de la compétition amicale.

Les Jeux olympiques et paralympiques mettent en vedette les meilleures performances sportives du monde, et le meilleur de l’humanité.

La Trêve olympique, qui remonte à la Grèce antique, est gage de sécurité pour les athlètes et les spectateurs venus du monde entier, et impose la paix entre les participants pendant la durée des Jeux.

Elle porte en elle un message fondamental, à savoir que ce qu’il y a d’humain en nous tous peut nous permettre de transcender nos divergences politiques, un idéal dont la quête est plus que jamais d’actualité sur la péninsule coréenne.

Je demande à toutes les parties au conflit d’observer la Trêve olympique pendant les Jeux olympiques et paralympiques de 2018.

Que la Flamme olympique soit un phare dans la nuit pour la solidarité humaine !

Que la Trêve olympique contribue à la diffusion d’une culture de paix !