Secretary-General's message on World Radio Day [scroll down for French version]
Statements | Ban Ki-moon, Former Secretary-General
On World Radio Day, we celebrate a medium that captures the imagination and brings people together.
Every year, United Nations Radio broadcasts over 1,200 documentaries, news items and editorials over the airwaves.
This year’s observance of World Radio Day highlights the importance of radio to the world’s 1.8 billion young women and men.
Radio matters for youth across the world.
As the international community shapes new sustainable development goals and a new global agreement on climate change, we need to hear the voices young women and men, loudly, strongly and urgently.
*****
Message publié à l’occasion de la Journée mondiale de la radio
La Journée mondiale de la radio est l’occasion de célébrer un moyen de communication rassembleur qui captive l’imagination. Chaque année elle diffuse à l’antenne plus de 1 200 reportages, dossiers d’actualité et éditoriaux. Cette année, la Journée mondiale de la radio met l’accent sur l’importance de la radio pour les 1,8 milliard de jeunes femmes et hommes dans le monde. Pour ces jeunes du monde entier, la radio est un moyen de communication essentiel. À l’heure où la communauté internationale se penche sur la définition de nouveaux objectifs de développement durable et tente de trouver un nouvel accord mondial sur l’action face aux changements climatiques, il est urgent que l’on entende haut et fort la voix de ces jeunes.